powrót

Identyfikacja wizualna

 

czyli jak Cie widzą tak Cie piszą, inaczej CI - Corporate Identity polega na opracowaniu wizerunku firmy co pozwala realizować strategię komunikowania się z otoczeniem i budowania przewagi konkurencyjnej.Wypracowanie odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa, czy inaczej wypracowanie marki ułatwia pozyskiwanie klientów oraz osiąganie celów biznesowych. Identyfikacja wizualna, własne logo, wizytówka, papier firmowy czy wreszcie księga znaku pomaga przedsiębiorstwu odpowiedzieć na pytanie "kim jesteśmy?, "dokąd zmierzamy" ? Corporate Identity pozwala również konsumentom na określenie ich poczucia przynależności do określonej marki.

 

Dla przykładu przywykliśmy sądzić, że marka Mercedes to samochód niezawodny, solidny, z klasą. W rzeczywistości oprócz dobrego samochodu, Mercedes zatrudnia rzeszę specjalistów od marketingu, których zadaniem jest tworzenie odpowiedniego wizerunku firmy adekwatnego z wysoką jakością sprzedawanych samochodów. W skrócie Identyfikacja wizualna to wytyczne, standardy według, których należy promować markę, logotyp, paleta kolorów, czcionek, układ stron, odstępy od krawędzi, a wszystko po to aby potencjalni klienci mogli łatwo rozpoznać markę. Wszystkie te wytyczne są z reguły uszeregowane i zapisane w księdze znaku, czy inaczej księdze tożsamości.

 

Wiele firm, takich jak McDonald i Microsoft, mają własne księgi tożsamości, a standard w niej wyznaczony przejawia się na wszystkich produktach firmy. Znak "M" logo, żółty i czerwony pojawia się konsekwentnie we wszystkich McDonaldach na całym świecie. Ułatwia to konsumentom rozpoznanie marki wszędzie na świecie i zapewnia o jakości oferowanych produktów. Wiele firm wydaje sporo kapitału na badania, projektowanie i udoskonalanie własnego CI,pomaga to zarówno utrzymać dotychczasowych klientów, ale i zapewnić sprzedaż na nowych rynkach.