powrót

FAQ - co o Reklamie powienieneś wiedzieć

 

Czy istnieje możliwość wysłania Państwa produktów za granicę ?

 

Tak, wysyłamy paczki kurierem wg ustalonego przez firmę kurierską cennika. Produkty cyfrowe wysyłamy za pośrednictwem poczty e-mail.

 

Wszystkie podawane ceny są cenami netto, czy istnieje możliwość negocjacji ceny ?

 

Dokładamy wszelkich starań, aby ceny były na poziomie rynkowym, świadcząc jednocześniej usługi najwyższej jakości. Oczywiście w uzasadnionych przypadkach dopuszczamy negocjację cen, szczególnie dla stałych Klientów oraz przy dużych zamówieniach.

 

Czy istnieje możliwość wysyłki za pobraniem?

 

Oczywiście, jednakże ta opcja dostępna jest jedynynie dla stałych klientów.

 

Na jakim terenie dostarczacie Reklamy ?

 

Reklamy wykonujemy w siedzibie firmy w Jaśle, reklamy zewnętrzne dostarczamy do większości miast woj. podkarpackiego i woj. małopolskiego. Nasza Agencja Reklamowa zlokalizowana jest na ul. Krasińskiego 17 w Jaśle, w budynku w którym znajduje się przychodnia Somed.

 

Czym jest Reklama?

 

Reklama (z łac. reclamo, reclamare) to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.promowanie marki).

 

Czy Reklama na samochodach jest możliwa do usunięcia ?

 

Tak, ale stopień trudności usuwania reklamy jest zależny od zastosowanej folii przy oklejaniu samochodu.

 

Czy potrzebuję promować swoją firmę ?

 

Wszystko zależne jest od typu biznesu, który Państwo prowadzą. Istnieją firmy, które świetnie prosperują i inwestują w reklamę niewielki budżet np. lodziarnie w centrum miasta. Na to pytanie tak naprawdę powinni Państwo odpowiedzieć sobie sami, najlepiej kolejnym pytaniem: Jakie korzyście mogę odnieść promując moją firmę. Dla przykładu, firma remontowo-budowlana inwestuje kilkaset złotych kupując kilkadziesiąt tysięcy ulotek, wystarczy, że jedna z ulotek trafi do potencjalnego klienta i koszt reklamy zwraca się kilkukrotnie, każdy następny klient to czysty zysk.

 

Czy strony WWW można samodzielnie uzupełniać ?

 

Tak, wszystkie wykonywane przez nas strony posiadają panel do zarządzanie treśćią CMS, który umożliwia uzupełnianie strony Internetowej z dowolnego komputera na świecie.

 

Co to jest druk cyfrowy?

 

Druk cyfrowy charakteryzuje się następującymi cechami:

Materiały przeznaczone do druku są dostarczane do urządzenia drukującego w postaci danych komputerowych.

Komputerowy zapis cyfrowy pozwala na druk bezpośredni lub poprzez nośnik pośredni.

W przypadku występowania nośnika pośredniego obraz znajdujący się na nim jest kasowany i zapisywany na nowo po każdym cyklu drukowania.

Istnieje możliwość zmian dowolnych elementów graficznych lub tekstowych dla każdej kolejnej odbitki (personalizacja).

Brak w urządzeniu formy drukowanej (swoistą formą drukową jest sam zapis cyfrowy).

Obraz drukowany tworzony jest w cyfrowej maszynie drukarskiej i to bezpośrednio w miejscu, z którego rozpoczyna się druk.

Co to jest druk solwentowy?

 

Druk solwentowy inaczej nazywany wielkoformatowym, jest przeznaczony do zastosowań w więszkości przypadków dla reklamy zewnętrznej. Oklejanie samochodów, banery, billboardy, roll-upy, witryny sklepowe, wszystkie te i inne formy reklamy wykonywane są za pomocą druku na ploterach solwentem twardym, miękkim lub ekosolwentem.

 

Co to jest druk offsetowy?

 

Offset, druk offsetowy, – przemysłowa odmiana druku płaskiego, w której obraz przenoszony jest z płaskiej formy drukowanej na podłoże drukowe (np. papier) za pośrednictwem cylindra obciągniętego gumą. Offset jest obecnie jedną z najpopularniejszych technik druku.

 

Druk offsetowy można podzielić na:

 

druk offsetowy arkuszowy – podłoże drukowe w postaci arkuszy, farby offsetowej o dużej lepkości utrwalane przez wsiąkanie i polimeryzację, a w przypadku farb UV i hybrydowych przez polimeryzację zainicjowaną promieniami UV

druk offsetowy zwojowy (rolowy) – podłoże drukowe w postaci zwoju, farby lejne

coldset – offset "na zimno" (farba utrwalana przez wsiąkanie w papier)

heatset – offset "na gorąco" (farba utrwalana przez wsiąkanie w papier i odparowanie w wysokich temperaturach; zadrukowana wstęga papieru przed sfalcowaniem przechodzi przez nagrzany do wysokiej temperatury tunel suszący).

Druk offsetowy czy cyfrowy ?

 

Druk cyfrowy stosuje się tam, gdzie nakłady są na tyle małe, że nie jest opłacalne stosowanie druku offsetowego, jednak oczekiwania względem jakości są takie same. Typowe zastosowanie druku cyfrowego to krótkie serie materiałów na konferencje, materiały reklamowe i biznesowe, raporty itp. oraz cała gama druków akcydensowych. Na szczególną uwagę zasługuje możliwość personalizacji druków.

 

Druk offsetowy znajduje zastosowanie przy nakładach co najmniej kilkuset kopii jednego wzoru, gdzie maksymalny format to z reguły B2. Offest zawsze mają nieznacznie lepszą jakość od druku cyfrowego, można stosować większe gramatury papieru, natomiast opłacalny jest powyżej 500 sztuk formatu A4.

 

Dlaczego druk offsetowy opłaca się przy dużym nakładzie ?

 

Ponieważ do każdej produkcji, ulotki czy plakatu drukarnia musi stworzyć matrycę z blachy, która jest kosztowna, dlatego też druk w niskim nakładzie jest możliwy, ale bardziej opłacalny przy technologi cyfrowej.

 

Co to jest bigowanie?

 

Wykonywanie trwałych wgnieceń w grubszych papierach, kartonach i tekturze, w celu ułatwienia zginania lub oderwania ich wzdłuż zmierzonej linii prostej.

 

Co to jest Model RGB?

 

Jeden z modeli przestrzeni barw, opisywanej współrzędnymi RGB. Jego nazwa powstała ze złożenia pierwszych liter angielskich nazw barw R – red (czerwonej), G – green (zielonej) i B – blue (niebieskiej), z których model ten się składa. Jest to model wynikający z właściwości odbiorczych ludzkiego oka, w którym wrażenie widzenia dowolnej barwy można wywołać przez zmieszanie w ustalonych proporcjach trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej

 

Z połączenia barw RGB w dowolnych kombinacjach ilościowych można otrzymać szeroki zakres barw pochodnych, np. z połączenia barwy zielonej i czerwonej powstaje barwa żółta. Do przestrzeni RGB ma zastosowanie synteza addytywna, w której wartości najniższe oznaczają barwę czarną, najwyższe zaś białą. Model RGB jest jednak modelem teoretycznym a jego odwzorowanie zależy od urządzenia (ang. device dependent), co oznacza, że w każdym urządzeniu każda ze składowych RGB może posiadać nieco inną charakterystykę widmową, a co za tym idzie, każde z urządzeń może posiadać własny zakres barw możliwych do uzyskania.

 

Co to jest CMYK?

 

Skrót od ang. Cyan, Magenta, Yellow, BlacK (niebieskozielona, purpura, zółta, czarna) – zestaw czterech podstawowych barw, dzięki którym w procesie mieszania się atramentów podczas druku uzyskuje się pełną gamą kolorów. System CMYK stosowany jest zarówno w druku offestowym jak i cyfrowym i stałoatramentowym. W drukach solwentowych, atramentowych lub w maszych do druku na tekstyliach często używa się dodatkowych dwóch kolorów.

 

Kim jest Copywriter?

 

Zadaniem Copywritera jest wymyślanie tekstów reklamowych, sloganów, przekazów perswazyjnych zachęcających do zakupu produktów.

 

Co to jest Cromalin lub Proof?

 

Jeżeli posiadają Państwo w swojej ofercie produkt, którego zdjęcie musi idealnie odwzorowywać kolory np. wykładziny PCV, wtedy stosuje się tzw proof, czyli próbny wydruk, dowód na to, że zdjęcie zostało dobrze oświetlone, balans bieli i pozostałe wartości zostały dobrze ustawione przez fotografa. Takie zdjęcia posłuży drukarzowi do ustawiania jego maszyny.

 

Co to jest DPI?

 

Dot per Inch, czyli punkt na cal. Wartość DPI przekłada się na jakość obrazu, im wyższa tym jakość większa. Do druku offestowego i cyfrowego minimalna wartość to 300 DPI, do druku solwentowego 100 DPI, natomiast zdjęcia umieszczane na stronach WWW mają rozdzielczość 72 DPI.

 

Czym jest Falcowanie?

 

Jedno- lub wielokrotne składanie arkusza papieru, czystego lub zadrukowanego, na pół (najczęściej) lub w dowolnych innych proporcjach, na różne sposoby (w różnych kierunkach), w celu osiągnięcia docelowego formatu i liczby stron składki. Np. trzykrotne złożenie na pół arkusza daje składkę szesnastostronicową. Każde miejsce zaginania arkusza to falc (złam) i po złożeniu tworzy nową krawędź.

 

Czym jest grafika rastrowa?

 

prezentacja obrazu za pomocą pionowo-poziomej siatki odpowiednio kolorowanych pikseli na monitorze komputera, drukarce lub innym urządzeniu wyjściowym.  Zdjęcie z aparatu cyfrowego jest grafiką typu rastrowego.

 

Co to jest grafika wektorowa?

 

jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych (w przypadku grafiki dwuwymiarowej) lub brył geometrycznych (w przypadku grafiki trójwymiarowej), umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współprzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym. Niewątpliwą zaletą grafiki wektorowej jest skalowanie, dowolne powiększanie i pomniejszanie projektu bez utraty jakości jak ma się to w przypadku grafiki opartej na rastrach.

 

Czym jest Layout?

 

szablon, wzorzec, stały układ kompozycyjny strony publikacji.

 

W DTP są to cechy charakterystyczne obrazu strony (także okładki), powtarzające się we wszystkich kolejnych numerach danego czasopisma lub w kolejnych publikacjach książkowych w ramach serii wydawnicznej, narzucające publikacji unikalny charakter i wyróżniające spośród innych pozycji tytułowych. Na podstawie layoutu, grafik redakcyjny przygotowuje dla każdego kolejnego numeru (wydania) publikacji makiety wszystkich stron.

 

W stronach WWW jest elementem konstrukcji graficznej, w którym ustala się wygląd (kolorystykę, elementy dekoracyjne, krój fonta) i rozmieszczenie elementów (treści) na stronie. W fazie projektowej może mieć postać pliku graficznego prezentującego zakładany styl. Layout może zostać wykonany w różnych technologiach (np. SWF, CSS). Modyfikacja layoutu strony nie implikuje ingerencji w jej treść.

 

Co to jest Logo?

 

graficzny znak towarowy spełniający rolę marketingową, a jednocześnie informacyjną, poprzez skrótowe, ale łatwo zauważalne i łatwo zapamiętywane przedstawienie symbolu firmy, instytucji, organizacji, lub też (np. flaga europejska) jakiejś idei, pomysłu, ale także mogące spełniać rolę jako charakterystyczne oznaczenie czegoś, czyli spełniające rolę znaku informacyjnego.

 

Głównym zadaniem logo jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez:

 

przyciągnięcie uwagi oglądającego formą graficzną wyróżniającą to logo z otoczenia, a następnie

powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.

Logo zawsze nawiązuje w jakiś sposób do przedstawianego tematu. Często konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem (np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.

 

Słowa kluczowe: Agencja reklamy Jasło, agencja reklamowa Jasło, reklama, plakaty jasło, druk jasło, projekty stron WWW Jasło, Krosno, Gorlice, Rzeszów, projektowanie stron internetowych, oklejanie samochodów, reklama na witrynę, tablice reklamowe, reklama na auto Jasło, wizytówki Jasło, ulotki, druk ulotek A5, pozycjonowanie SEo, banery reklamowe, billboardy, poligrafia Jasło, studio fotograficzne Jasło, zdjęcia reklamowe Jasło, zdjęcia produktów Jasło, Krosno, wiryny sklepowe, oklejanie reklam.

 

Znakomita więszkość tekstów została zaczerpnięta z darmowej encyklopedii - > http://pl.wikipedia.org